sobota, 21 grudnia 2013

Gotuję ...kisiel dla malucha i starszaka

Kto lubi kisiel? Ja bardzo lubię - mam nawet takie kombatanckie wspomnienia z Tatr  oraz ze spływów kajakowych powiązane z tą mini-potrawą. Kisiel jedzony o 6 rano przed schroniskiem Pięciu Stawów albo przed namiotem na spływie Drawą, etc - ci, co byli ze mną na pewno pamiętają... :-) Ale tym razem nie mam na myśli takiego z paczki proszku tylko łatwiutki co prawda do zrobienia, ale pyszny home-made kisiel z kompotu własnej roboty. My z Didi bardzo go lubimy i zimą miast obżerać się kilogramami wychładzających cytrusów, od czasu do czasu sobie przyrządzamy. Tym razem był to kisiel śliwkowy - ja śliwki wprost kocham, także dwie miseczki obalam na tzw. jedno posiedzenie:




Składniki:

  • słoik litrowy kompotu (śliwki, wiśnie, czereśnie, etc)
  • 2-3 łyżeczki mąki ziemniaczanej 
  • kurkuma
  • cynamon
  • goździki mielone
  • imbir
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka ksylitolu (nie musicie słodzić, można tez miodem)
  • kropelki czekoladowe do posypania (opcjonalnie)







Wykonanie:

Kompot podgrzewamy, ...


...dodajemy przyprawy do smaku oraz ksylitol/miód, gdy będzie się gotował zagęszczamy go mąką kartoflaną rozmieszaną w małej ilości zimnej wody. Chwilę gotujemy na małym ogniu. Rozlewamy do salaterek - dekorujemy kropelkami (czym chcecie, mogą być wiórki kokosowe, płatki migdałów). Ja miałam kropelki z Biedronki - smak gorzkiej czekolady.







Wariacje kisielowe dla małych kierowców - szczęśliwej drogi już czas...pozdrawiamy!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...