wtorek, 10 grudnia 2013

Gotuję...intensywnie pieczarkowe muffinki

Ha, akcja rozpoczęta -oto pierwszy wpis z serii Babeczki i muffinki...Well, well, well - jako że masze a raczej Didi słodyczowe dni przypadają na sobotę i niedzielę to nie mogłam jej kusić słodkimi wypiekami. Zaczęłyśmy więc od wytrawnych muffinek intensywnie pieczarkowych z dodatkiem mielonego grubo słonecznika.


Zaraz się przekonacie:


Składniki:

  • 40-50 dkg pieczarek
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki nasion słonecznika
  • 1,5 szklanki mąki pszennej typ 550
  • duży ząbek czosnku (można więcej)
  • 2/3 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku
  • mielona kolendra
  • mielony kminek
  • pieprz czarny świeżo zmielony ;-0
  • mielony imbir
  • kurkuma
  • sól

Wykonanie:
Pieczarki obrać, umyć, zetrzeć na tarce o grubych okach; słonecznik zmielić grubo w blenderze.



Jaja wymieszać z olejem, słonecznikiem i pieczarkami oraz startym czosnkiem.


W osobnej misce wymieszać mąkę z sodą, proszkiem i przyprawami (pięcioprzemianowcy zachowują kolejność smaków gorzki-słodki-ostry-słony-kwaśny dla przypomnienia ;-))
Suche składniki wrzucamy do mokrych, mieszamy.
Nakładamy do naszych foremek - u mnie papilotki z Biedronki (takie sobie szczerze mówiąc) i do pieca rozgrzanego do 180 stopni na pół godziny:


Sprawdzamy patykiem od szaszłyka czy dobre i wyjmujemy (piekłam na termoobiegu).




Zdobimy keczupem i majonezem (no wiem wiem, niezbyt zdrowotnie...;-)), mi lepsze się wydają po chwili i z kiszonym ogórasem, a nawet małym kieliszkiem Żołądkowej Gorzkiej, no ale....jak lubicie ;-) \


Cała widownia Didi czekała w międzyczasie na przyjęcie; Didi osobiście robiła im zdjęcia ;-):


P.S. Masy możecie nałożyć więcej do foremek - ja testowałam nowe papilotki i w obawie przed ich rozpłaszczeniem nałożyłam nie za dużo, ale jak najbardziej można do pełnej wysokości, będzie mniej ale większe ;-)

Dodam jeszcze, że muffiny są lepsze na drugi dzień, zatem są one z gatunku tego jadła, które musi się przegryźć ;-), Didi zjadła ich dziś całą masę, ja tylko jedną buuuhuuu.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...