czwartek, 19 grudnia 2013

Szykuję... pasta twarogowo-jajeczna

Jakiś czas temu Axa (patrz komentarze) zapragnęła przepisów na pasty do chleba. Oto jedna z nich - skłądniki podstawowe - twaróg oraz jaja. W sumie nie jest ona taka bardzo zimowa, jesli mówimy o sezonowości potraw, ale nada się na grzanki do owsianki oraz do gorących smażonych pyrów czy kaszy gryczanej, jeśli ktoś lubi takie połączenia. Wkażdym razie możecie zimą bardziej dopieprzyć, doimbirzyć i będzie jak trza.





Składniki:

  • 250 g tłustego twarogu (ja miałam Piątnicę)
  • 2 jaja na twardo
  • kurkuma
  • kminek mielony
  • olej z pestek dyni nierafinowany tłoczony na zimno (pyszny ale drogi niestety)
  • pieprz czarny świeżo zmielony
  • sól (kamienna, moja z Kłodawy - dużą pakę nabyłam w sklepie Carrefur)
  • ząbek czosnku (opcjonalnie)
Wykonanie:


Twaróg obsypać kurkumą i kminkiem, udusić widelcem, dodać jajka, rozgnieść razem z olejem, pieprzem, startym czosnkiem i solą. Przyprawy dodać do smaku, ale muszą być wyczuwalne, nie może być mdły. Jak nie macie oleju, możecie dodać w jego miejsce majonez - nie tak zdrowo, ale równie smacznie. Zresztą co kto lubi, bo może ktoś oleju z pestek na przykład nie znosi....;-)Didi bardzo go polubiła, ja też. Już nam się kończy, teraz chcę kupić dla odmiany kokosowy...



Poniżej wersja obiadowa - już wspominałam przy pyrach z pieca, że uwielbiam nabiał z gorącymi ziemniakami:


Tu były kartofle, marchewka oraz brukiew - przepis na tę ostatnią podam wkrótce, tylko czy ktoś ją jeszcze jada....? Babci mojej kojarzy się z wojną, i kręci na nią nosem. Ale my w tym roku posialiśmy w ogródku i nie powiem - dobra, taka słodsza kalarepa, i nie biała tylko żółta, czy może raczej żółtawa.

3 komentarze:

  1. Dzięki za ten prosty przepis na pewno zrobię Axa

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam :P bedzie zaraz na moim blogu!!! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to bardzo się cieszę, nareszcie jakiś feedback! Smacznego!!!

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...