niedziela, 22 grudnia 2013

Piekę ... jabłkowe muffiny pełne orzechów

Nasza szarlotka bez cukru nasunęła mi pomysł na muffinki. Postanowiłam podobne ciasto przygotować i upiec te puchate pękate babeczki. Dodałam jednak mnóstwo orzechów włoskich i smak jest po prostu cudny, delikatny - naprawdę cukier byłby zbędnym dodatkiem. Niestety tempo pochłaniania wypieków jest duże także dobrze, że czym prędzej robiłam fotki. Didi dostała z tej samej masy owcę - raczej czarną owcę można by rzec, czarną od goździków mielonych i cynamonu. Konsumpcję rozpoczęła od kopytka, teraz owcy moglibyście szukać ze świecą ;-) 




Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej typ 500
  • 4 jajka
  • kurkuma
  • duża garść orzechów włoskich (około 20-30 sztuk)
  • 4 średnie jabłka
  • cynamon
  • imbir mielony
  • goździki mielone
  • szczypta soli
  • pół szklanki oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki sody 


Wykonanie:
Jabłka myjemy, obieramy, kroimy na małe kawałki, obsypujemy delikatnie kurkumą:




                                                                   
Orzechy łupiemy, rozdrabniamy na mniejsze kawałki



Mieszamy kolejno - mąkę, kurkumę, olej, jajka, cynamon, imbir, goździki, sól, soda, jabłka, orzechy.








Nakładamy do foremek na muffiny (ja miałam 12 plus  mała owca), pieczemy około 30 minut w 180 stopniach, sprawdźcie patykiem tylko w silikonie ostrożnie.



Są pyszne, bardzo puszyste i delikatne - ja do nich oczywiście zrobiła sobie kawę gotowaną z cynamonem, imbirem i goździkiem oraz łyżeczką miodu. Pychooooooza.. 




Michu też ma chętkę - aż zbladł... ;-)

\
Czarna owca lśni cynamono-goździkiem - tym razem jej nie polewałam niczym, została zjedzona w stanie upieczonym "surowym" ;-) Gdzieżeś ty bywał czarny baranie? A w piecu, a w piecu mój mości panie?...

3 komentarze:

  1. mniam brzmi i wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znowu robię jutro na środowe spotkanie ze znajomymi, także wciągnęłam się w nie na całego, pozdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze koniecznie foremki muffinkowe kupic bo az mnie skreca z zazdrosci jak widze te cudne wypieki :-D

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...