wtorek, 21 stycznia 2014

Smażę...jaja sadzone ulepszone

Wraz z Didi bardzo lubimy jajka - ileż wariacji na ich temat można tworzyć...na miękko, na twardo, w kieliszku, w postaci cudownej jajecznicy z dodatkami (pieczarki, cebulka, boczek, pomidor...) lub bez, sadzone, faszerowane, w sałatce, ach i och! Didi zawsze czujnie pyta, czy TE jajka są od kurek, które biegały po trawie, czy tych bidul z klatek. No cóż, różnie bywa, przyznam się. W każdym razie, jeśli to tylko możliwe, konsumujemy jaja szczęśliwych kur. Tym razem sadzone na boczku z przyprawami (lub jakiejś dobrej wędlinie, my lubimy polędwicę sopocką oraz szynkę od zawsze z naszego lokalnego sklepu, oraz rzecz jasna własnoręcznie doprawiony i we własnym piekarniku pieczony schab w rękawie).

Ale jaja!!! Proszę bardzo:






Składniki:

  • 2 jaja (lub więcej)
  • 2 plastry boczku/wędliny
  • bazylia
  • kurkuma
  • pieprz czarny 
  • sól
  • oliwa z oliwek
  • keczup pikantny lub dziecięcy (wersja mild)


Wykonanie:
Jaja myjemy, na patelnię kapiemy oliwy z oliwek, kładziemy po plasterku boczku, na to bazylia i kurkuma, potem jajka wlewamy. Pieczemy na małym ogniu pod przykryciem aż się jaja zetną - tak długo w sumie jak chcecie, albowiem ja preferuję miękkie żółtko, a mój Małżonek takowego wprost nie znosi.




Sadzone ulepszone podajemy do ziemniaków z koperkiem (ja mam mrożony z ogrodu), plus kiszony ogórek czy inna marynata. Kto chce może keczup dodać na wierzchu, Didi je z Pudliszkiem - keczupem dla dzieci, lub sosem salsa, który sama robię.

Smażę jaja na patelni do tego celu przeznaczonej z wgłębieniami - bardzo wygodnej musze przyznać...


Zbliżenie na jajo ;-): 





Mój nieśmiertelny talerz w granatowe kropki przyjął porcję...

4 komentarze:

  1. narobiłaś mi ochoty :) na jajeczka sadzone swoją drogą ale właśnie na taką fikuśną patelnię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą patelnię dostałam przypadkowo, ale jestem z niej bardzo zadowolona, teflon jest dobrej jakości, służy mi nie tylko do jaj ale i placuszków, mają równy kształt, czy małych omletów, pozdr.!;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurcze czaderska patelnia, myślałam o takiej, więc z zazdrości powiem, że najlepsze jajki i placuszki są właśnie takie krzywe bo widać że ręczna robota a nie takie sztuczne! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha, ha , ha - dobre, krzywe też smażę na zwykłej pateli, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...