środa, 1 stycznia 2014

Piekę ... babkę cytrynową Kardamo

Od razu zaznaczam, że przepis pochodzi z zaprzyjaźnionego blogu Piecz i gotuj z Kardamo. I powiem jeszcze, że nigdy mi babki nie wychodziły - zawsze był zakalec i myślałam, że się wścieknę po prostu ... ;-/// Tym razem - victoria!!!! Wyszła - oto link do oryginalnego przepisu :


Jedyne co zmieniłam to zamiast cukru białego dałam brązowy, dodałam około 1 centymetra korzenia imbiru startego na tarce o drobnych oczkach, ułożyłam produkty w kolejności Pięciu Smaków (także doszło trochę kurkumy). I moja babka piekła się 50 minut (w oryginale jest 40, ale każda kuchenka jest inna) na dolnej i górnej grzałce, sprawdzałam patykiem. Oto dokumentacja fotograficzna ;-) - Didi i pewien 7-latek, który lubi tylko babki i drożdżowce byli ukontentowani, także polecam przepis:



Cukier trzcinowy - typ Demerara oraz jaja czekają na akcję - baba...
 Otarta skórka z cytryny (wcześniej sparzyłam) oraz sok i mąka wymieszana z kurkumą...
 Masa babkowa ukręcona za pomocą miksera oraz na tłuszczona i namączona forma z kominem...

Oto piękność w pełnej krasie!!


Babka w towarzystwie jabłkowych muffinek pełnych orzechów (patrz wpis na moim blogu):


Dodam jeszcze, że na blogu, z którego pochodzi prezentowany przepis na babkę jest też filmik instruktażowy, jak owo ciasto upiec - zachęcam do obejrzenia ;-)

4 komentarze:

  1. wygląda wyśmienicie! prawdziwie falbankowa babeczka

    OdpowiedzUsuń
  2. no i świetna baba wyszła:-) proszę jak każdy przepis można odpowiednio podrasować... następnym razem dodam imbir :-) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, tak baba jak trza - chodziłąm wokół niej w strachu, że siądzie i zakalcem błyśnie, ale nie - wielce udana...;-)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...